Terapia comportamentală și logopedică la copiii cu autism

          Terapeutul preia întreaga responsabilitate a cazului având în mâinile lui viața unui copil și drumul către normalitate. Ușor, ușor terapeutul începe să aducă zâmbete pe chipul părinților și o urmă de speranță în ochii lor atunci când copilul a reușit să spună apa, mama, papa…

          Fiecare copil e diferit și programele trebuie personalizate de fiecare dată. Trebuie să fim flexibili și să ne ghidăm după fiecare copil. Aceasta este și frumusețea analizei comportamentale.

555

          Autismul este o tulburare a proceselor de dezvoltare. Afectează limbajul, jocul, cogniția, dezvoltarea socială și abilitățile de adaptare. Cauza este necunoscută. Copiii autiști nu învață așa cum învață ceilalți copii. Par incapabili să înteleagă cea mai simplă formă de comunicare verbală și nonverbală, dezvoltă un interes excesiv pentru anumite activități și obiecte.

          Obiectivul terapiei și intervenției este să înveți copilul acele abilități care îl vor ajuta să se dezvolte, să atingă cel mai înalt grad de independență și să dobândească o calitate cât mai bună a vieții.

          Conținutul terapiei trebuie să includă toate abilitățile de care are nevoie o persoană pentru a funcționa cu succes și pentru a se bucura de viață.

          De asemenea, în terapie, trebuie să se includă predarea unor abilități pe care nimeni nu le predă în mod normal copiilor tipici, de exemplu jocul și imitația. E nevoie de un accent deosebit pus pe învățarea vorbirii, dezvoltarea abilităților abstracte și academice și pe promovarea abilităților de joacă și relaționarea socială. Pe măsură ce copilul înaintează în vârstă, accentul trebuie pus și pe cunoștințele practice și abilitățile adaptative.

terapie-comportamentala-autism

          Predarea terapiei se face într-un mediu care facilitează reușita. Îndepărtarea elementelor care distrag atenția copilului poate facilita succesul lui. Predarea trebuie să se extindă rapid și în medii obișnuite. Copilul trebuie să se obișnuiască să învețe în orice fel de mediu, de aceea terapia trebuie să se desfășoare în TOATĂ CASA, dar și AFARĂ, ÎN PARC, LA RESTAURANT, LA PIAȚĂ, ÎN VIZITĂ LA RUDE, PRIETENI, etc. Copiii trebuie să fie capabili să învețe într-o varietate de medii în care apar în mod natural factori perturbatori care distrag atenția astfel încât să fie pregătiți pentru a învăța pe viitor în medii tipice (grădiniță, școală, etc.).

          S-a dovedit că intervenția terapeutică îmbunătățește limbajul, jocul, relațiile sociale și autoservirea la copiii cu autism. Terapia are rezultate foarte diferite care depind de mai mulți factori: vârsta copilului, calitatea terapiei, numărul de ore de terapie, capacitatea cognitivă a copilului, consecvența din mediul familial.

Autor: Corina Ilie – psihopedagog și logoped

Reclame

Un gând despre „Terapia comportamentală și logopedică la copiii cu autism

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s